Titulinis Automobiliai Vasarinės ir žieminės padangos

Vasarinės ir žieminės padangos

0 1116

Vasarinės ir žieminės padangos

Demisezoninės padangos, ar teko girdėti apie vasarines ir žiemines padangas?

Kiekvienas vairuotojas žino, kad Lietuvoje reikia turėti mažiausiai du padangų komplektus. Žinoma, yra asmenų, kurie mano, kad universalios padangos išsprendžia visus rūpesčius.

Rimtai žiūrėti į universalias padangas nedera. Jos yra prastas pasirinkimas, nes nesugeba prisitaikyti prie kintančių oro sąlygų bei kelio dangos. Visada yra geriau turėti padangas pritaikytas skirtingam metų sezonui. Daugelis universalių padangų, net normalios vasarinės padangos turi praktiškai nieko nereiškiantį užrašą M+S. Žiemai tinka tik tos padangos, kurios pažymėtos trikampyje apibrėžtu snaigės simboliu.

Žieminės padangos skirtos važiuoti žemesnėje nei 7 °C temperatūroje. Nuo vasarinių jos skiriasi akivaizdžiai raitytu protektoriumi ir gumos lankstumu. Ši savybė užtikrina geresnį sukibimą žiemos sąlygomis, nes guma esti elastingesnė.

Vasarinės padangos savo savybių nepraranda iki 7 °C temperatūros. Smarkiau atšalus orams protektoriaus guma sukietėja, automobilis praranda savo stabilumą. Suprantama, kad ieškant naujų padangų, pravartu atsižvelgti į būsimas oro sąlygas, automobilio ir padangos technines charakteristikas.

Dažnai vairuotojai ieško žieminių ar vasarinių padangų tinkamai nesusipažinę su transporto priemonės gamintojų rekomendacijomis. Kiekvienam automobiliui, nuriedėjusiam nuo konvejerio, yra pritaikytas tam tikras padangos dydis. Bet koks didesnis nukrypimas nuo reikalavimų, gali greitai pabloginti automobilio valdymo charakteristikas. O tai sukelia grėsmę vairuotojo ir kitų eismo dalyvių saugumui.

Vairuotojas turi žinoti ne tik automobilio pagaminimo metus, modelio pavadinimą, bet ir gamintojo rekomendacijas. Kelias, tai ne vieta, kur tinka eksperimentuoti.

Vasarinės padangos gaminamos iš kietesnės gumos, o žieminės iš minkštesnės. Ne paslaptis, kad žieminis automobilio apavas vasarą labai greitai sudyla. Neretai vairuotojai nesuskuba pavasarį pasikeisti žieminių padangų. Jomis geba naudotis ir termometro stulpeliui perkopus 30 laipsnių karščio padalą. Kelių eismo taisyklės draudžia vasarą naudotis tik dygliuotomis padangomis. Kito tipo padangos įstatymiškai nedraudžiamos.

Žinoma, tikimasi, kad vairuotojai turi nuovokos ir geba atskirti skirtingus metų sezonus. Aplaidumas – labai bloga savybė, nes atšalus orams, keisti automobilio ratų neskubama. Pardavėjai džiaugiasi, kad paskutinius porą metų lietuviai žiemai ruošiasi atsakingai. Jas dažniausiai perka naujas. Panaši situacija ir su gaminiais, pritaikytais vasaros sezonui.

Vasarinės ir žieminės padangos viename – norintiems sutaupyti, bet dažnai jas keičiant vertėtų paskaičiuoti, ar tikrai jos yra pigesnės per visą tą laikotarpį, kurį naudojate ir džiaugiatės tokiomis padangomis.

straipsnis patalpintas: 2014-08-17

Panašūs straipsniai